Search This Blog

Saturday, December 11, 2010

MaMpUkAh AkU???

mampukah aku menjadi seperti siti khadijah?
agung cintanya pada ALLAH dan RASULULLAH,
hartanya diperjuangkan ke jalan Allah,
penawar hati kekasih Allah

dapatkah aku didik jiwa ini seperti siti aisyah?
isteri RASULULLAH yang bijak..
pendorong kesusahan  dan penderitaan..
tiada sukar untuk dilaksana

mampukah aku menjadi seperti siti fatimah?
akur dengan perintah dan taat kepada ayahnya,
yang sentiasa berkorban dan berjuang..

ketika aku marah.
ingin ku mengumpul kesabaran seperti siti sarah,
tapi mampukah aku?

mampukah aku  untuk tabahkan jiwaku ini,
setabah ummi ismail, siti hajar,
mencari air diterk padang pasir,
namun pengharapannya hanya pada ALLAH...

mampukah aku menjadi wanita solehah sepertinya??
ya ALLAH...moga aku diberi kekuatan dalam semua pekara.. amin...

No comments:

Post a Comment