Search This Blog

Saturday, July 9, 2011

KuAtKaH AkU unTuK diUji??

tipulah aku seandainya aku menyatakan diri tidak pernah terlintas memikirkan kenapa aku?
dalam keegooan ..kadang kadang diri ini melulu menuduhmu...
padahal...aku sedar..semua ni adalah ujian darimu...
ku juga sedar bahawa engkau yang Maha Kuasa...tidak akan membebankan hambamu dengan dugaan yang tidak mampu hambamu tanggung...

adakah mungkin syaitan selalu menghasutku???
atau aku selalu lalai dengan perintahmu??
atau aku tidak mengikut perintahmu??

ya Allah...sesungguhnya aku cuba kuatkan diri...
aku cuba memberi senyuman utk orang yang ku sayang disekelilingku...
walaupun aku merasa diri ini sudah tidak mampu lagi diuji...
setiapkali ujian datang menimpa aku cuba bangkit...
namun engkau masih lagi mengujiku...

sehingga aku bertanya pada diriku.... sampai bila aku akan terus diuji.??
jahatkah aku untuk bertanyakan semua ini??
salah kah aku berfikir sebegini??

Ya Allah...jangan lah kau lemahkan imanku...
Ya Allah...bimbingkan aku demi mengejar cintamu...
kau berikanlah aku kelapangan hati dalam menerima semua ini...
kau kuatkan aku...kau cekalkan aku demi cintaku padamu ya Allah..
terimalah cintaku ini...sesungguhnya....cintaku ini hanya untukmu ya Allah...

demimu aku menjaga hatiku...
demimu aku melakukan pengorbanan...
namun ku sedar untuk mendapat cintamu adalah tinggi nilainya....
aku akan cuba sedaya upaya untuk mengerjarnya...
insyaAllah...itu janjiku....

No comments:

Post a Comment