Search This Blog

Sunday, July 17, 2011

OraNg KaTa aKu KuaT!!!...taPi???

ramai yang kate aku nie seorang yang kuat ...tabah....bersemangat..
betul k??? aku pun rase macam xpercaya....

yelah...mungkin orng tngok luaran aku yang sentiasa bersemangat...
tapi dalaman...aku cuba buat2 kuat...huhu... itulah kenyataannya..
nak kata ape lagi...
biasalah bila kita diuji..ada ujian yang kita boleh lakukan dengan senang...
ada juga yang kita rase berat... dan ada juga kita rase nak menyerah... tu mungkin pandangan aku..

setiap hari aku akan lalu perkara yang sama...bila ada yang jumpa aku... mesti diaorang tanyer...
"akak nie kulit muka putih k akak sakit???"...... kenapa??(aku tanyer)...
"xdalah..putih semacam je kulit akak..."....(aku hanya senyum je...)
kadang2 ade je orng tnyer..."tierah...awk demam k??"...macam biaselah jwpan aku hanya senyum...

minggu nie..kedua org tua kudatang k ipoh...(terharu pun ade)...
padahal baru 2 minggu diorang hantar aku kesini utk aku teruskan pembelajaran yg berbaki 2sem...
tutut...minggu nie datang lagi... ada jugak kawan ku jealous... yelah...ibubapaku selalu datang...
tapi sebolehnyer...aku xnak susahkan mereka... yelah..terengganu ngan ipoh tu jauh lah juga...
mungkin diorang risau ngan keadaan kesihatan aku...
(Alhamdulillah..ya Allah...kau telah kurniakan aku kedua ibubapa yang sangat penyayang..dan tidak pernah lupa dalam memberi didikan kepada aku dan adik beradikku yang lain)

suka...memang suka...bila diorang datang...tapi...
satu je buat aku berfikir.....ibuku suruh aku tangguh dulu belajar.... suruh jaga kesihatan...
ye aku tahu...kesihatan itu penting... tapi...mungkin aku tidak sanggup membiarkan cita2 aku tergantung... bagi ku masa sangat penting...selagi aku mampu...akan ku teruskan....
biarlah aku boleh sambung hngga peringkat ynag lebih tinggi....insyaAllah...


Ya Allah...berikanlah kekuatan..ketabahan..buat diriku...untuk teruskan kehidupan ini...
Ya Allah..berikanlah kebahagian dan kejayaan buat kedua ibubapaku di dunia dan akhirat... tempatkanlah kami di tempat hambamu yang soleh dan solehah....
Ya Allah..permudahkanlah segala urusan kami...dan kau peliharalah hati dan jiwa kami...biarlah hati kami sentiasa ingat padamu.dan janganlah kau pesongkan akidah kami.dan jauhkan kami dari syaitan yang direjam..
Amin....

No comments:

Post a Comment